Αθανάσιος Πούλης

Αθανάσιος Πούλης

Ο Δρ. Πούλης είναι Επίκουρος Καθηγητής Μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Κατέχει διδακτορικό δίπλωμα (PhD) στο Μάρκετινγκ από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ) και MBA με εξειδίκευση στο Μάρκετινγκ από το Πανεπιστήμιο Stirling στη Σκωτία. Η διδακτορική του διατριβή επικεντρώθηκε στη διαχείριση επωνυμιών (brand management).

Πριν ενταχθεί στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, εργάστηκε ως Επίκουρος Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πατρών για 3 χρόνια, στο University of Brighton (Ηνωμένο Βασίλειο) για 4 χρόνια, καθώς και στο American University of the Middle East (Κουβέιτ), στο Guglielmo Marconi University (Ιταλία), στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) και στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, όπου δίδαξε σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα. Έχει διατελέσει εξωτερικός εξεταστής και ελεγκτής στο Open University (Ηνωμένο Βασίλειο) και είναι επισκέπτης Καθηγητής στο Politecnico di Milano (Ιταλία).

Ο Δρ. Πούλης δραστηριοποιείται ερευνητικά στους τομείς του ψηφιακού μάρκετινγκ, της επικοινωνίας μάρκετινγκ, της διαχείρισης επωνυμιών και της υιοθέτησης καινοτομιών. Είναι συγγραφέας δύο βιβλίων για το ψηφιακό μάρκετινγκ και έχει παρουσιάσει και δημοσιεύσει το έργο του σε κορυφαία ακαδημαϊκά περιοδικά (π.χ. Business Strategy and the Environment, Information Technology & People, International Journal of Market Research, Journal of Product & Brand Management) καθώς και σε διακεκριμένα διεθνή συνέδρια (European Marketing Conference, Global Marketing Conference). Επιπλέον, διαθέτει εκτενή συμβουλευτική εμπειρία, έχοντας υλοποιήσει πλήθος συμβουλευτικών έργων στην Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο και το Κουβέιτ.

 

Dr. Poulis is an Assistant Professor of Marketing at the University of West Attica. He holds a PhD in Marketing from the Athens University of Economics and Business (AUEB) and an MBA with a specialization in Marketing from the University of Stirling in Scotland. His doctoral dissertation focused on brand management.

Before joining the University of West Attica, he served as an Assistant Professor at the University of Patras for three years and at the University of Brighton (UK) for four years, as well as at the American University of the Middle East (Kuwait), Guglielmo Marconi University (Italy), the Hellenic Open University, and the Athens University of Economics and Business, where he taught at undergraduate and postgraduate levels. He has also acted as an external examiner and reviewer at the Open University (UK) and is currently a Visiting Professor at the Politecnico di Milano (Italy).

Dr. Poulis research interests focus mostly in digital marketing, marketing communications, brand management, and innovation adoption. He is the author of two books on digital marketing, and he has presented and published his work in leading academic journals (e.g., Business Strategy and the Environment, Information Technology & People, International Journal of Market Research, Journal of Product & Brand Management) and in major international conferences (European Marketing Conference, Global Marketing Conference). He also has extensive consulting experience, having completed numerous consulting projects in Greece, the United Kingdom, and Kuwait.

210 5381824

tpoulis@uniwa.gr